26
Feb
2016
0
Lovsång på BSSM

Jesus, tack för Bethel Church!

Så hade nog jag formulerat rubriken om jag hade skrivit artikeln i Dagen som kom ut idag, fredag. Tänk vad många människor som varje år som får uppleva Guds omsorg, frälsning, helande och bli fyllda av nytt hopp. Det är inte enkelt att i text beskriva sådana upplevelser av Guds närvaro. Men tack Jesus för Bethel Church, och tack för att vår lilla familj fick möjligheten att bo där.


Jag blev också intervjuad av tidningen och du kan läsa den artikeln här »


Självklart saknar jag vännerna och mötena i Bethel, precis som många andra studenter som kommit hem till Sverige igen. Ärligheten, gemenskapen och den härliga kulturen är verkligen unik. Men att det skulle vara en nackdel och en oro över att människor ”rycks” ur detta för att åka hem till Sverige, det ser jag som att helt vända på resonemanget. Hur kan det vara en nackdel att tillsammans med tusentals personer uppleva Guds kärlek, att vara på ”enorma möten” och varje vecka få se och höra vittnesbörd om Guds ingripande? För oss blev dessa starka upplevelser till en längtan och en tro över att se detta även i Kungsbacka. Sista månaderna på BSSM hade vi många träffar och möten som handlade om just lokal plantering efter skoltiden.

Som jag skrev är det inte enkelt att uttrycka kärlek i ord. Vad som däremot är lätt hänt är att saker, händelser och citat blir ryckta ur sitt sammanhang och tweakas. Som guldregn. Efter två timmars fantastiskt innerlig lovsång med hundratals längtande människor så glittrar det rent fysiskt i luften av Guds härlighet. Jag och Moa fick också uppleva detta under vår semester hösten 2012. När man hör personer som inte varit där uttrycka sig kritiskt mot dessa ”företeelser” känns det bara skevt. Att fokuset skulle flyttas från Jesus, ja det är långt ifrån vad vi upplevde på plats.

Jag tackar och välsignar ledare som Bill & Beni Johnson, Kris & Kathy Vallotton, Dann Farrelly och många fler. Tack för att ni varje år ger ert allt för alla studenter och besökare som längtar efter att närma sig Gud och få en fördjupad relation med Jesus Kristus. Jag skulle inte vara samma person utan era hjärtan! Fortsätt, ni betyder så mycket! Och ni gör det för den här världens skull!


Funderar du på att gå Bethel School of Supernatural Ministry och har frågor om resan, bibelskolan, kyrkan, mm? Skicka ett mail till mig så kan jag säkert hjälpa dig att komma vidare. alexander@edsmyr.se


Lämna gärna en kommentar här »

Här är ett gäng härliga bilder som min vän Chris Visser från Sydafrika fotade under vår tid på BSSM 2015.

Taggar

- - - -

Du kanske också gillar

Alexander kramar Kris
Examen från BSSM 1st year
Sista officiella skoldagen
Sista dagarna på BSSM
A School of Healing and Impartation
Helandeskola
Alexander studerar Bibeln
Studier

1 Svar

  1. UllaCarin

    Härligt, Alexander!
    Jag var där. Såg, lyssnade, hörde och upplevde underbar Gudsnärvaro. Uppmuntrad till att krypa ännu närmare Jesus. Vill gärna återvända!
    //Mamma

Lämna en kommentar